Rotorua & Fiji! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu Rotorua & Fiji! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Rotorua & Fiji!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 December 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Joehoe, ik heb een baan! Op 11 november had ik een sollicitatiegesprek bij Wai-O-Tapu Wonderland in Rotorua. Ze waren na het zien van mijn CV erg enthousiast en ik ben aangenomen.
Afgelopen donderdag ben ik begonnen, heb er nu een aantal dagen op zitten en het is erg leuk. Ik werk momenteel in de souvenirswinkel. De hele dag vrolijke toeristen om je heen, de collega’s zijn erg gezellig en behulpzaam. Ik kan zo gauw niks negatiefs bedenken. Ik heb een contract voor de hele zomer, tot ergens in april. Dus berg de spandoeken nog maar even op, voorlopig ben ik nog niet terug
Op 13 november ben ik met Florian en Alexander, 2 van die 4 duitse jongens naar Taumarunui gelift en zijn we aan en 3-daagse kanotour begonnen. We peddelden in die 3 dagen 88km, door een prachtig bos met rosten en watervallen overal. Het enige wat je af en toe aan leven zag waren een paar geiten. Onderweg waren campings waar we kampeerden. Toiletten en douchen kenden ze niet. Het was een enorm gave ervaring.
19 november heb ik ‘white water rafting’ gedaan. De hoogste commerciele raftbare waterval ter wereld: 7m! Super gaaf!! Voordat ik het wist was het ook alweer voorbij, maar het was in ieder geval de moeite waard.
Tussendoor elke dag gewerkt. Op mijn verjaardag was ik weer een dagje vrij en wilde ik iets bijzonders doen. Ik heb gaan parachutespringen. Wow! Wat een ervaring. Ik ben vrijwel geen moment bang geweest. Het ging ook erg snel moet ik zeggen. Je krijgt een pak aan, je gids aangewezen. Je stapt het vliegtuig in, springt slingert op een gegeven moment je voeten naar buiten (dat was het enige moment dat ik het even spannend vond) gooit je hoofd op de schouder van je gids en daar ga je.... 60 seconden vrije val, wow!! Wat een gevoel, wat een uitzicht en wat ziet je gezicht er vervolgens lelijk uit, haha! Het was echt mega geweldig!! Die 60 seconden waren veel te snel voorbij, alhoewel je ook de grond steeds dichterbij ziet komen. Als eenmaal de parachute open is, ben je ook zo beneden. Ik mocht zelf nog even sturen enz, maar dat valt ook niet mee. Is behoorlijk zwaar. Al met al zou ik het zo nog een keer doen, het was volop genieten.
’s avonds ben ik met nog wat mensen die ik hier heb leren kennen wat gaan drinken. Maar we hebben niet laat gemaakt.
2 daagjes gewerkt en toen vertrokken Florian en ik op 29 november naar Fiji!!:D
De vlucht was 3uur, heerlijk film gekeken. Fiji was echt prachtig. We werden op het vliegveld opgehaald en naar het hotel gebracht. De eerste nacht in onze slaapzaal was echt drama. We sliepen naast de receptie, waar de gehele nacht mensen in en uit liepen, belden etc. Daarnaast waren de matrassen zo dun dat je op je lattenbodem lag en tot slot moest onze kamergenoot om 5uur al opstaan. Oftewel: heerlijk die slaapzalen! Wij vertrokken ook vroeg, we werden opgehaald en naar de veerboot gebracht. We hebben een combinatieticket gekocht voor een hopon/ hopoff boot plus accomodatie en maaltijden. De eerste tocht was ong. 3,5uur. We stapten van de boot op Drawaqa island, Barefoot resort. Prachtig aangelegd resort, veel bloemen, vlinders en vogels. We zijn hier 2 dagen gebleven, hebben gekayakt, gesnorkelt en niet te vergeten: krabrace! Mijn krab, team Nederland won 2 van de 3 keer!:D
Vervolgens vertrokken we verder richting noorden, naar Nacula island, Safelanding resort. Dit is wederom een prachtig resort met enorm veel entertainment. Hier hebben we gedoken, ‘basket weaving’, ‘coconut bowling’, Fijin cooking lesson’, ‘Fijin medicine lesson’, elke avond hebben we de ‘Bula dans’ gedanst, er werd voor ons gedanst, tijdens elke maaltijd gitaar gespeeld en gezongen en zo nog veel meer. Het was echt geweldig. We hebben een bezoekje gebracht aan ‘the blue lagoon’, bekend van de film ‘the blue lagoon’.
Na 3 dagen voeren we weer zuidelijk, naar Waya Wesa, Naqalia lodge. Een familiebedrijfje. Enorm vriendelijke mensen. Echter hebben ze overdag geen water/ elektriciteit. Dus als je naar het toilet moest, had je pech. De bedden waren drama en we kregen ’s nachts bezoek van o.a. muizen, kakkerlakken en nog wat schattige kleine diertjes... Gelukkig sliepen we in een klamboe, brrrr.
Laatste dagje met de boot terug naar Nadi, voor ons laatste nachtje op Fiji.
Vanmiddag na een 3uur durende vlucht weer aangekomen in Auckland. Morgen door naar Rotorua en dan dinsdag weer aan het werk.

  • 07 December 2014 - 10:14

    Sharon :

    Hi Mirjam! Wauw zeg wat doe je ontzettend veel verschillende activiteiten, echt super gaaf & spannend allemaal. Gefeliciteerd met je baan, klinkt enorm positief allemaal. Lekker genieten! x Sharon

  • 07 December 2014 - 15:08

    Oom Aart Kraaijeveld:

    Ik denk ik zal vast Brokking gebak inslaan, want misschien is ze voor de Kerst wel weer thuis, maar nee hoor ze blijft nog even. Nou geniet er maar van hoor, want je beleefd wel mooie dingen. Groet van ons.

  • 07 December 2014 - 15:19

    Anita:

    Gaaf verhaal weer Mirjam en wat beleef en zie je veel niet normaal zeg! Superfijn dat je leuk werk hebt, dan kun je daar weer even voort. Veel plezier verder! Dikke kus uit grijs en nat Holland :) XXX

  • 07 December 2014 - 16:51

    Madelon:

    Wow Mirjam, je zit geen dag stil haha. Wat een geweldige en mooie ervaringen beleef je. En super dat je een baantje heb zodat je nog langer mooie dingen kan zien. Geniet en take care! Xx madelon

  • 09 December 2014 - 20:34

    Joke Ten Napel:

    Mirjam je leven lijkt een grote vakantie, wat maak je veel mee.
    er gaat voor jou geen zee te hoog en geen uitdaging is te groot.
    geniet er van maar wees alsjeblieft wel voorzichtig.
    liefs Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Nieuw-Zeeland

..

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2015

Ik ben verliefd op NZ!

03 Mei 2015

Bijna alweer rond op het zuidereiland...

07 April 2015

Kennismaking met Zuidereiland!

19 Maart 2015

(Bijna) Dag Rotorua

18 Februari 2015

Rotorua nr. 2
Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 16703

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: