Nog verder van huis ... - Reisverslag uit Vava'u, Tonga van Mirjam - WaarBenJij.nu Nog verder van huis ... - Reisverslag uit Vava'u, Tonga van Mirjam - WaarBenJij.nu

Nog verder van huis ...

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 Juli 2015 | Tonga, Vava'u

Tonga, daar ben ik nu!
De laatste anderhalve maand in NZ ben ik vooral in de Nelson area geweest waar ik o.a. mijn auto verkocht. Daarnaast heb daar gewerkt als zorgverlener, schoongemaakt in een hostel, in de hopplantjes en in een wijngaard. Daarnaast heb ik veel leuke dingen gedaan zoals bergen beklommen, door de sneeuw gelopen, naar diverse markten geweest, naar Hamner Springs (dit is een dorpje zo’n 4uur rijden vanaf Nelson, waar je een aantal wirlpools hebt e.d. heerlijk! Terwijl wij er waren begon het zelfs te sneeuwen! De volgende ochtend hadden we 20cm verse sneeuw.), cockles gezocht op het strand, in de oudste pub van NZ glühwein gedronken en vooral veel andere prachtige plekken gezien!

Zondag de 11e pakte ik de bus naar Christchurch, dit duurde zo’n 7uur. Daar heb ik via couchsurfing bij een stel andere reizigers gelogeerd voor 2 nachten. ‘s Maandags ben ik naar een ‘dutch cafe’ geweest en heb kroketten gegeten, stroopwafels, koffiekoeken en gevulde koeken gekocht, jam!
Dinsdag de 14e vloog ik eerst vanaf Christchurch naar Auckland en vervolgens vanaf Auckland naar Tongatapu, het hoofdeiland van Tonga. Daar kwam ik ’s avonds aan, ik sliep daar 1 nacht en woensdag vloog ik naar Vava’u, dit is een andere eilandengroep nog zo’n uurtje vliegen vanaf het hoofdeiland.
We zouden om 1uur vertrekken, we boarden om kwart over 1, dus ik had goede hoop, maar eenmaal in het vliegtuig gebeurde er niet veel. Na zo’n 45minuten werd er omgeroepen dat er overboekingen hebben plaatsgevonden dus dat 12 mensen het vliegtuig moeten verlaten. Uiteindelijk duurde het nog zo’n 30minuten voordat de namen bekend werden. Ik was erg blij dat ik mocht blijven zitten. We vertrokken uiteindelijk rond half 3 en kwamen een uurtje later aan. Ik werd opgehaald door de eigenaresse van de duikschool. Ik werd aan iedereen voorgesteld en bij mijn nieuwe thuis voor de komende 2 maanden afgezet. ’s Avonds gingen we met de hele club uit eten. Er zijn naast mij nog een stel die hier werken als duikinstructeur en een jongen met wie ik de cursus doe.
De volgende dag gingen we duiken, 2 prachtige duiken met het hele stel en één klant.
Vrijdag hadden we een dagje theorie, officieel begonnen met de cursus! Zondag zijn we gaan zeilen, onze buren hebben een zeilboot en nodigden ons uit, prachtig!
Vandaag heb ik echter helemaal een onvergetelijke dag gehad. Ik ben meegeweest op de boot en heb enorm veel walvissen gezien, bultrug walvissen en ik heb zelfs met ze gezwommen op zo’n 5m afstand!!! Ik heb 2x gezwommen met een moeder en haar kalf van ong. Een weekje oud. Wow!!
Ik hoop gauw wat foto’s met jullie te kunnen delen, deze ervaring is gewoon niet in woorden samen te vatten.

Voor de mensen die het nog niet weten, rond de kerst ben ik in NL, ik heb nog geen exacte datum en geen idee hoelang ik in NL zal zijn, maar kerst en oud&nieuw ben ik zeker weten even thuis om iedereen weer te zien:D (dus tijd genoeg om de spandoeken uit de kast te halen en mooi te maken;))

  • 21 Juli 2015 - 08:01

    Anita:

    WOW! Ik heb na het lezen van je stukje aldoor WoW geroepen haha echt geweldig Mirjam! Veel plezier weesmeisje dikke kus van mij XXX

  • 21 Juli 2015 - 14:18

    Jef:

    Damn! Wat een prachtig verhaal! Geniet ervan en tot snel in Dubai....

  • 22 Juli 2015 - 08:56

    Ome Aart:

    Hoi Mirjam
    Je bent toch een echte vrijbuiter zeg, wat een avonturen.
    Weer bedankt voor je uitvoerig reisverslag. Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tonga, Vava'u

Tonga

Divemaster internship

Recente Reisverslagen:

22 Augustus 2015

Fiji deel 2

21 Juli 2015

Nog verder van huis ...
Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 16705

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: