Nieuw-Zeeland here i am! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland here i am! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland here i am!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

26 oktober ben ik eind van de middag aangekomen in Auckland, Nieuw-Zeeland!
De eerste twee dagen meteen een simkaart gekocht wat musea bekeken en het één en ander geregeld om aan het werk te kunnen, zoals een soort van BSN aanvragen en mijn rijbewijs laten vertalen.
29 okt. Ben ik met de bus richting noorden vertrokken, daar zou het weer een stuk beter zijn. ’s Middags daar meteen op zoek naar een baan met een meisje die ik in de bus heb leren kennen. Helaas is er niet veel op dit moment, oftewel niks.
De andere dagen heb ik de omgeving een beetje ontdekt d.m.v. liften, een tour door de ‘bay of islands’ gedaan en o.a. dolfijnen en prachtige eilanden gezien! Ook heb ik een dagtour naar het noordelijkste puntje van het noordereiland gedaan. Hierin hebben we o.a. over het strand gereden met een bus, met een surfplankje van een enorme duin af en vooral genoten van en enorm gave plaatjes. Ook heb ik hier nog de ‘Whaitangi treaty grounds’ bezocht, dit is een belangrijke stuk geschiedenis van de Maori’s, erg interessant.
In Paihia, waar ik die tijd verbleef, heb ik een hoop duitsers ontmoet. Met enkele van hen ben ik verder gereisd, via Auckland naar Coromandel.
’s middags in Coromandel heb ik een fiets gekocht, het leek me een goed idee. Eenmaal op de parkeerplaats, liep ik samen met één van die duitsers, word er getoeterd. Kwamen we weer 2 van de jongens die we eerder hadden leren kennen tegen. Ze hadden een huurauto en namen ons mee. Vervolgens reden we ’s avonds samen naar ‘hot water beach’, een strand waar je je eigen gat moet graven en dan ondanks het koude weer in het warme water ligt: heerlijk! Uiteindelijk waren we een groepje van 5, 3 duitse jongens, een oostenrijker en ik. Uiteindelijk heb ik 1 dag op mijn fiets gefietst en hem weer kunnen verkopen met een klein beetje verlies. Na deze provincie te hebben gezien, reden we richting zuiden, maar Rotorua. Hier is veel te zien. We zijn een dagje gaan wandelen, zo’n 8uur. Het was maar 20km maar omdat je bergen op en af moet, ben je wel even bezig. Het was een prachtige wandeling! We hebben in de sneeuw gelopen. Enorm de moeite waard.
We zijn naar Wai-O-Tapu wonderland geweest, ook dit is echt prachtig. Je hebt hier in de regio enorm veel vulkanen, waardoor je warm waterbronnen hebt, kokende waterbronnen, geisers, mudpools, e.d. Hier heb ik ook gesolliciteerd, vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad en ze waren erg positief. Ik hoor donderdag of ik hier mag werken of niet. Hoop het wel.
We zijn ook nog naar de Waitomo caves geweest, 5uur in de grotten, 35m abseilen (eerlijk gezegd vond ik dat niet zo gaaf, ik ben samen met de gids naar beneden gegaan), ziplinen in het donker met allerlei gloeiwurmpjes boven je, door het koude water in wat die luchtbanden, ook weer in het donker met gloeiwurmpjes boven je, watervallen beklimmen, door nauwe gange wurmen e.d.
Erg koud maar enorm gaaf! Het voordeel van het huren van een auto met z’n 5-en is dat je uiteindelijk vrijwel niks betaald:D
Dit was even een korte update, binnenkort meer! Het gaat goed en ik geniet enorm:D



  • 11 November 2014 - 08:43

    Jef:

    Een topper op een top reis!

  • 11 November 2014 - 12:52

    Sharon:

    Hi Mirjam, jeetje leuk stuk weer zeg om te lezen. Goed dat je zo ontzettend aan het genieten bent en het naar je zin hebt!! Enjoy! x

  • 11 November 2014 - 13:49

    Annet:

    Wauw, wat een gave avonturen. Heerlijk om zo te lezen vanuit een saaie treinreis ;-) geniet er nog lekker van!! Xx Annet

  • 11 November 2014 - 13:53

    Anita:

    Jeetje meis, wat beleef en zie je toch superveel. Ik heb net eerst je foto's op Facebook bekeken dus had helemaal beeld bij je verhaal. Zo gaaf allemaal. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag. Dikke kus vanuit een fris maar zonnig Nederland! XXX

  • 11 November 2014 - 18:46

    Joke Ten Napel:

    geweldig Mirjam wat een avonturen, wees wel voorzichtig zo ver van huis, andere culturen andere begrippen. je hebt natuurlijk al heel wat ervaringen opgedaan, maar toch je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. geniet er van ben benieuwt naar je verdere belevenissen.

  • 12 November 2014 - 12:57

    Ome Aart:

    Lieve Mirjam
    Ik vind het best spannend wat je allemaal onderneemt en aan de andere "kant voor jouw erg avontuurlijk.Leuk dat je mij op de hoogte houd. Doe a.u.b. voorzichtig hoor. zondag zijn we bij oma.
    Lieve groet. Ome Aart

  • 12 November 2014 - 19:58

    Danny V M.:

    Hey lieverd,
    Het klinkt alsof je het erg naar je zin hebt daar....leuk om te lezen dat je geniet. Nog heel veel avonturen en mooie momenten. Xx

  • 18 November 2014 - 10:46

    Opa:

    Geweldig wat jij allemaal meemaakt en vooral wat je onderneemt. Helemaal omdat daar nu de zomer begint en wij hier met regen en wind te maken hebben.
    Zit je nu in Rotorua? Daar woont ook een zus van tante Wil.
    Geniet er goed van en ik hoop dat je erg leuk werk hebt gevonden. Liefs en knuffel. Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Nieuw-Zeeland

..

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2015

Ik ben verliefd op NZ!

03 Mei 2015

Bijna alweer rond op het zuidereiland...

07 April 2015

Kennismaking met Zuidereiland!

19 Maart 2015

(Bijna) Dag Rotorua

18 Februari 2015

Rotorua nr. 2
Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 16726

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: