Kennismaking met Zuidereiland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu Kennismaking met Zuidereiland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Zuidereiland!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 April 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Op vrijdag 27 maart jl. Was het zover, ik vertrok uit Rotorua! Een collega kwam me ophalen, we gingen gezellig even lunchen en vervolgens dropte ze me bij de bushalte.
Het was ong. Zo’n 7uur in de bus, dus ik wilde een goed plekje. Het was een dubbeldekker bus, ik zat bovenin, bijna voorin! Na een uurtje stapten de mensen die voorin zaten uit, dus kon ik daar zitten, wow wat mooi! Heerlijk van het uitzicht genoten.
In Wellington ben ik 2 dagen geweest, heb het Te Papa museum bezocht (6 verdiepingen, erg interessant en gratis!), naar een festival in Cuba street geweest, een gratis rondleiding in het parlementsgebouw en verder wat door de stad gestruind.
Maandag de 31e ben ik met de veerboot naar het Zuidereiland gevaren, dit is ong. 3,5uur. We zagen onderweg dolfijnen en voeren door de Marlborough Sound, prachtige natuur!
Eenmaal in Picton ben ik meteen doorgereden met de bus naar Kaikoura.
Daar heb ik de volgende dag genoten van babyzeehondjes en dolfijnen. Noordelijk van Kaikoura is een waterval waar de babyzeehondjes heen gaan, of het is omdat het veilig is of gewoon leuk geen idee, maar heerlijk om hiernaar te kijken. Ze kwamen enorm dichtbij, roken aan mijn hand, waren erg nieuwsgierig en speelzaam. Na zo’n 1,5 uur kwamen er steeds meer toeristen dus leek het me tijd om terug te gaan, maar eenmaal aan de kust zag ik in de verte een flinke groep dolfijnen, springens en heen en weer zwemmend. Ook hier heb ik nog zo’n 1,5uur van zitten genieten.
Eenmaal terug in Kaikoura heb ik de Peninsula walk gewandeld, zo’n 3-4uur. Prachtig! Bijna op een zeehond gestapt. Ik was zo in gedachten dat ik hem niet had gezien.
Woensdag 2 april ben ik samen met een duits meisje naar Nelson gelift. Hier heb ik bijna een week bij de zoon van een collega gelogeerd. Hij woont in een vila met 5 huisgenoten. Enorm gezellig! Donderdag ben ik Nelson in geweest en heb alle hightlights bekeken. Vrijdag een dagje op het strand, beide dagen met datzelfde duitse meisje.
Zaterdag en zondag heeft Luke, mijn gastheer, me het één en ander laten zien. We zijn zaterdag o.a. naar Farewell Spit gereden, Wharariki beach, Kaihoka Lakes, Waikoropupu springs, Wainui Falls en Ngarua caves. Zondag zijn we naar Nelson lakes national park gereden, Lake Rotoiti, Nelson Railway tunnel, heerlijk geluncht en ’s middags naar de Speedway. Heerlijk, die lucht en geluid van autocross!
Afgelopen maandag ben ik liftend naar Christchurch gekomen, zo’n 420km. Ik heb er ong. 7uur over gedaan, maar werd voor de deur van mijn hostel afgezet.
In christchurch is in 2011 een flinke aardbeving geweest en daar is nog veel van te zien. Overal word gebouwd, hier en daar flinke bouwvallen, etc.
Afgelopen nacht heb ik mijn eerste aarbedving ervaring meegemaakt. Ik lag te slapen en werd wakkergeschud rond 3uur. Het duurde maar een paar seconden en was ook helemaal niet heftig, maar wel een gek idee. Het was 3,8 op de schaal van richter.
Op dit moment ben ik bezig met het kopen van een auto, zodat ik het Zuidereiland wat beter kan verkennen. Het is een soort van stationwagen maar zonder stoelen achtering, maar een matras. Dus ideaal als camper:D

  • 08 April 2015 - 07:46

    Charly:

    hallo Wereldreiziger,

    Wat is de natuur toch mooi.
    En zoals jij het beschrijft komt het ook nog een beetje dichtbij.
    Wat is ons leven toch saai, vergeleken met jouw leven.
    Pas goed op jezelf en nog veel plezier met je nieuwe auto

  • 08 April 2015 - 19:35

    Ome Aart:

    Hoi Mirjam
    Ik en Tante Ria hebben samen even zitten genieten van je reisverslag met foto,s, wat een geweldige dingen maak jij allemaal mee. Wij willen je nog veel goede dagen toewensen en GODS zegen toebidden.

  • 08 April 2015 - 19:35

    Ome Aart:

    Hoi Mirjam
    Ik en Tante Ria hebben samen even zitten genieten van je reisverslag met foto,s, wat een geweldige dingen maak jij allemaal mee. Wij willen je nog veel goede dagen toewensen en GODS zegen toebidden.

  • 08 April 2015 - 19:36

    Ome Aart:

    Hoi Mirjam
    Ik en Tante Ria hebben samen even zitten genieten van je reisverslag met foto,s, wat een geweldige dingen maak jij allemaal mee. Wij willen je nog veel goede dagen toewensen en GODS zegen toebidden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nieuw-Zeeland

..

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2015

Ik ben verliefd op NZ!

03 Mei 2015

Bijna alweer rond op het zuidereiland...

07 April 2015

Kennismaking met Zuidereiland!

19 Maart 2015

(Bijna) Dag Rotorua

18 Februari 2015

Rotorua nr. 2
Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 16713

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: