Ik ben verliefd op NZ! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu Ik ben verliefd op NZ! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Ik ben verliefd op NZ!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

03 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Motueka

Ja, ik leef nog, en het gaat erg goed! ;-)

Het laatste stukje van de westkust ben ik via Hokitika, Hokitika Gorde gereden. Een enorm blauwe rivier, maar dusdanig blauw dat het eigenlijk niet natuurlijk lijkt. Vervolgens via Greymouth naar Punakaiki, om de Pancake Rocks te bekijken. Het was een prachtige route, langs de zee, aan de andere kant van de weg bergen. In de verte zie je de gletschers. Enorm veel wandelingen ook, je moet keuzes maken, maar echt prachtig. Ik had ook enorm veel mazzel qua weer, het schijnt zo’n 80% per jaar te regenen aan de west kust, ik had al die tijd, behalve de laatste dag dat ik daar was zon!
Eenmaal terug in Nelson ben ik op zoek gegaan naar werk en mijn auto te koop gezet. Helaas is het toeristenseizoen voorbij aangezien het nu winter is, plus dat het fruitplukseizoen ook voorbij is. Dus helaas wil het werkvinden nog niet zo lukken. Behalve een parttime baantje wat ik bij toeval vond. Het is vlakbij Nelson, in Motueka. Ik zorg 2-3 nachten per week voor een terminaal zieke vrouw. Ze is pas 38 en heeft een zoon van 14. Het is niet veel, qua uren, maar beter dan niks. Daarnaast maak ik een uurtje per dag schoon in hostel en in ruil daarvoor krijg ik gratis onderdak!
In de tijd dat ik hier was heb ik natuurlijk niet stil gezeten. Ik ben een paar dagen naar Takaka geweest, een uurtje rijden van waar ik nu tijdelijk woon. Daar heb ik het Abel Tasman National Park. Hier kun je prachtig wandelen. Ik heb een dagwandeling gedaan van zo’n 7uur en oh wat was het mooi!
Daarnaast heb ik samen met Luke, één van de Great Walks gedaan, The Heaphy Track. We hebben zo’n 85km in 4 dagen gewandeld met een hoogteverschil van 1200m. Onderweg gekampeerd en alles meesjouwen in rugzak. Het was pittig, we kwamen terug met blauwe plekken en blaren. Maar wederom prachtig! Elke dag andere natuurlandschappen, ik heb nog gedoucht onder een waterval: IJSKOUD!! (aangezien er geen douches zijn onderweg) We hebben alle soorten weer gehad: nachtvorst, zon en regen. Het was mijn eerste keer om meerdere dagen te hiken, maar zeker niet de laatste!
Op de terugweg naar Nelson zijn we nog langs een aantal grotten gereden, Oparara Basin. Korte wandelingen (alhoewel al gauw iets te veel was na die 4 dagen), bizar als je bedenkt dat water zo’n invloed kan hebben op de natuur. Dat water zich gewoon een weg baant door rotsen en daardoor grotten en ‘arches’ ontstaan.
Op dit moment ben ik elke dag aan het solliciteren en mijn auto op verschillende sites aan het zetten met de hoop die te verkopen. Daarnaast geniet ik nog steeds elke dag. Ik leer leuke mensen kennen hier in het hostel, prachtige wandelingen in de omgeving en over het algemeen ook mooi weer.

• 03 Juni 2015 - 08:30

Anita:

Lieve Mirjam, ik heb weer ademloos je stukje gelezen ennuh ik wist dat je nog leefde hoor haha want ik zie dat je nog steeds onze foto's "liked"

• 03 Juni 2015 - 11:39

Sharon:

Hi Mirjam, wat heerlijk om weer wat van je te lezen, goed dat je het erg naar je zin hebt!! :D xxx Sharon

• 03 Juni 2015 - 23:26

Cella:

Wow chica wat onwijs cool allemaal! en dat je het nog steeds volhoudt - goed bezig - maar wat wil je met al dat moois om je heen :)

• 05 Juni 2015 - 09:32

Ome Aart:

Hoi Mirjam
    Toen ik het opschrift zo snel las, dacht ik even die is verliefd op een leuke Nieuw-Zeelandse vent en die zien we niet meer terug.
    Zou zomaar kunnen toch? Bedankt voor je reisverslag, wij winden het best allemaal spannend hoor maar wel allemaal leuk.
    Liefs van ons