(Bijna) Dag Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu (Bijna) Dag Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu

(Bijna) Dag Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Mijn laatste verslag vanuit Rotorua...
Afgelopen week heb ik een gesprek met mijn manager gehad en gevraagd of ik eerder mag vertrekken, ben wel weer toe aan verderreizen. Volgende week vrijdag, 27 maart, stap ik in de bus naar Wellington.
Net nadat ik mijn laatste verslag schreef ben ik voor 3 dagen naar Napier vertrokken. Het is zo’n 220km vanaf hier, ik ben liftend heen en weer gereisd. Ik was er vrij vlot op de heenweg. Het was het ‘Art Deco Weekend’, alles als in de jaren 30, iedereen liep verkleed over straat, auto’s uit de jaren 30 reden rond door het centrum, optredens, vliegtuigshows, etc. Erg leuk! Zaterdag had ik een tour geboekt naar Cape Kidnapper. We gingen met een tractor met aanhanger over het strand en reden langs de kliffen, door het water, over stenen.... Erg leuk! Uiteindelijk moesten we nog een klein stukje bergopwaarts wandelen en daar was enorme jan van gent kolonie met allemaal jongen. Wat een reuzenvogels, zo’n 2m als ze vliegen.
Eenmaal terug in het dorp heb ik weer enorm genoten van de sfeer, er werden o.a. liedjes gezongen van ‘the sound of music’ en ‘Annie’, heerlijk!
De laatste dag dacht ik lekker uit te slapen, maar helaas. Ik ben het niet meer gewend om in een hostel te slapen, haha. Voor ik weer terug begon te liften naar Rotorua heb ik nog genoten van de parade van alle auto’s uit de jaren 30, het waren er enorm veel. Sommige mensen uit o.a. America brengen hun auto op de boot naar Nieuw-Zeeland om hieraan te kunnen deelnemen.... Tja, je ieder zijn ding. Vervolgens ben ik via het vliegveld (waar ik alle oude vliegtuigen van dichtbij kon bekijken), weer naar huis gaan liften. Het duurde dit keer iets langer, maar ik kwam uiteindelijk mooi op tijd weer veilig thuis.
Op 27 februari had ik met 2 collega’s afgesproken, we gingen naar Agroventures, een avonturenpark met diverse activiteiten als bungyjumpen, jetboat, etc. We mochten ieder 2 activiteiten uitkiezen. We begonnen alledrie met de jetboat. Vervolgens deed ik de Swoop, een enorme adrenalinekick, wow. Ik werd tot 40m omhoog getakeld, moest zelf aan het touwtje trekken wat betekende dat ik zo’n 30m naar beneden viel en vervolgens een soort van schommelde. Ik heb wel eventjes gegild. Mijn collega’s gingen voor de freefall, boven een vliegtuigmotor hangen, alsof je vliegt.
4 maart heb ik ’s morgens in de ‘redwoods’ gemountainbiked. Een prachtig bos met een flink aantal mountainbiketrails. ’s Middags heb ik een uur op een quad door o.a. het bos gecrosst en een half uurtje paardgereden.
’s nachts werd ik rond half 1 wakker gemaakt door mijn huisgenoot, ze zegt: er staat iemand voor het keukenraam! Ik zeg: bel de politie.. Uiteindelijk heb ik zelf het alarmnummer gebeld en de politie was er erg snel. De jongens waren natuurlijk al weg. Het was duidelijk dat er mensen waren geweest, in o.a. de auto. Het dashboardkastje was open en de spullen lagen op de stoelen. Ondanks dat ze niet binnen waren geweest voel je je de eerste avonden/ nachten niet heel erg veilig. Helaas zijn ze niet opgepakt. De politie is wel de volgende dag nog teruggekomen om vingerafdrukken te nemen van de auto.
Afgelopen week heb ik niet veel spannends gedaan. Een vriend in het ziekenhuis opgezocht, die is met zijn mountainbike tegen een boom gefietst en heeft zijn been gebroken.
Van de week ben ik naar Taupo geweest, een stukje wezen zeilen op Lake Taupo, de één na grootste vulkaan ter wereld. ’s Middags heb ik een stukje gewandeld naar de Huka Falls, prachtige watervallen in de buurt van Taupo.
Nog een paar daagjes werken en dan ga ik weer verder reizen, dus gauw meer..;-)

  • 19 Maart 2015 - 11:03

    Anita:

    Hoi Mirjam, Ik heb gewoon het idee dat ik een spannend boek zit te lezen :) helaas moet ik weer even wachten op de volgende bladzijde haha. Succes en veel plezier weer meis dikke kus, Anita

  • 20 Maart 2015 - 10:05

    Ome Aart:

    Beste Mirjam
    Wat en avonturen maak jij allemaal mee, het is net een film die aan mij voorbijtrekt,leuk spannend en ontspannend. Maar wanneer kom je nou naar huis? Misschien heb je daar nog helemaal nog geen zin in.
    Groetjes en liefs van ons en doe voorzichtig en blijf ook in gebed want het is best een spannende tijd waarin we leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Nieuw-Zeeland

..

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2015

Ik ben verliefd op NZ!

03 Mei 2015

Bijna alweer rond op het zuidereiland...

07 April 2015

Kennismaking met Zuidereiland!

19 Maart 2015

(Bijna) Dag Rotorua

18 Februari 2015

Rotorua nr. 2
Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 16723

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: