Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Mirjam - WaarBenJij.nu

Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

03 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Pffff, wat is het hier warm!!! (Oh, sorry, is dat gemeen?:D)

Ik dacht dat ik maar eens weer iets van me moest laten horen, voor het geval er mensen ongerust worden......

Hier gaat het erg goed, veel aan het werk, tussendoor aan het genieten.
Ik werk 40-42uur per week in Wai-O-Tapu. Momenteel is het erg druk, hier is het zomervakantie dus ook de locals gaan op pad.
Ik woon nu sinds 2 weken bij een collega, Ruth. Super lieve vrouw, bij haar kon ik een kamer huren. Ik woonde eerst bij een andere collega, maar die zit aan de antidepressiva e.d. was een beetje een vreemde vogel. Dus daar was ik binnen een week weer weg.

Tijdens mijn vrije dagen probeer ik zoveel mogelijk van deze prachtige omgeving te zien. Het voordeel van werken in de toeristische branche is dat je vervolgens zo'n beetje alles in de omgeving gratis kunt doen:D
Ik ben o.a. naar Rainbow Springs geweest, een soort van kleine dierentuin met alle 'Nieuw-Zeelandse' dieren, waaronder de Kiwi's :D Wat een geweldige beesten.
Daarnaast heb ik Te Puia en Whaimangu bezocht, dat zijn beide 'thermal areas', waar je prachtige verkleuringen hebt, mooie meren, gijzers, e.d. Gewoonweg prachtige wandelingen.

Met kerst heb ik eerste kerstdag gewerkt en 's avonds met wat meiden uit het hostel gegeten en the sound of music gekeken.. en 2e kerstdag zijn Anne (een meisje uit Duitsland) en ik naar Tauranga gelift, de berg beklommen (ca.232m) en weer terug gelift.

Tot slot was ik gelukkig nieuwjaarsdag vrij. Ik was met een collega, zijn vrienden en wat vrienden uit het hostel op pad. Het was een geweldig feestje, dusdanig dat ik er heel nieuwjaarsdag van mocht bijkomen...........

• 03 Januari 2015 - 09:01

Jef:

Topper! Het klinkt inderdaad alsof we jaloers mogen worden..... Geniet!

• 03 Januari 2015 - 11:11

Anita:

Jaja Mirjam, het is wel een beetje gemeen hoor :) :) want hier is het grijs en nat en winderig en ach...winter in Nederland:) Maar tis je van Harte gegund hoor!!! Vind het heerlijk om je zo te zien (lezen) genieten! Jeetje wat beleef je veel en zie je veel. Inderdaad een superhandig voordeel wat je hebt met je werk. Veel plezier verder weer en een dikke zoen, Anita XXX

• 03 Januari 2015 - 16:57

Sharon:

Hi Mirjam! Nou jaloers krijg je ons zeker hoor zo, wahahhaha...maar meid wat heerlijk voor je. Super dat je daar ook lekker aan het werk kunt. Dat je maar nog meer avonturen mag beleven! xxx Sharon

• 03 Januari 2015 - 17:00

• 03 Januari 2015 - 21:25

Jacquoline Tuijt:

Happy New Year for international Mirjam en dat veel van je dromen zullen uitkomen!Wat heerlijk dat het zo lekker met je gaat. En inderdaad over de zon lezen doet een beetje pijn. Vind het erg leuk om je verslagen te lezen en kom je ook pensionado's tegen die zulke wereldreizen ondernemen ?
    Heel veel plezier en genieten maar.
    Groetjes,
    Jacquoline