werken, werken en ohja genieten:D - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mirjam - WaarBenJij.nu werken, werken en ohja genieten:D - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mirjam - WaarBenJij.nu

werken, werken en ohja genieten:D

Door: mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

28 Mei 2013 | Panama, Panama-stad

Na een paar bezorgde berichtjes of alles nog wel goed ging, hier weer een teken van leven!

Sinds mijn vorige verslag ben ik veel aan het werk geweest, 6 dagen werken, 1 dag vrij. Het is niet hard werken, maar doordat je continu in diverse talen spreekt/ denkt, aanwezig moet zijn enz. Ben je na je werk toch wel moe.
Dat ik 'ja' heb gezegd heeft zijn voor en nadelen, ik leer hier veel mensen kennen waar ik echt leuke dingen mee doe. Maar tegelijkertijd zit je zo vast, je kan niet echt doen waar je zin in hebt. Ik kijk daarom ook heel erg uit naar het moment dat ik echt kan gaan reizen.

Op 5 mei was ik vrij, ik ben samen met Monica (een meid uit Amerika) naar Isla Taboga gegaan. Dit is een eiland in de Atlantische oceaan, ongeveer 45minuten varen vanaf Panama City. Een prachtig kleurrijk eiland, elk huis heeft en andere kleur, veel bloemen en heel veel jungle. Na een uurtje door het dorp te hebben gewandeld, besloten we richting strand te gaan. Er kwam een golfkarretje aan, ik maakte een lift gebaar en deze meneer nam ons mee. Hij vertelde ons over zijn bed & breakfast met o.a. een heerlijke lunch e.d.
We hebben even lekker op het strand gelegen, gezwommen en geluierd.
Rond 14uur zijn we richting Bed & Breakfast gelopen, weer kwamen we diezelfde meneer tegen en hij gaf ons een lift. Het was inderdaad heerlijk!
Tijdens de lunch kletsten we veel met de eigenaar, hij bleek van Curaçao te komen en we schakelden over in het Nederlands.
Niet veel later kwamen er 2 vrienden van hem, 2 Amerikanen. Eén van hen bleek de eigenaar van Panama Cruises, een bedrijf wat cruises rondom Panama organiseert. We raakten ook aan de praat, hij houdt ook van duiken. Uiteindelijk nodigde hij ons uit, om i.p.v. de ferry terug naar Panama City te nemen met hem mee te varen op zijn boot. Dat deden en het was erg gezellig, prachtige zonsondergang, biertje erbij: helemaal top!

Verder was ik behalve 17 mei geen hele dag meer vrij. Wel zijn we het nachtleven gaan ontdekken hier, het is erg leuk. Veel salsa e.d.

Op 17 mei ben ik met Mari, een meid uit Panama naar haar tante gegaan. Haar tante woont op een bewaakt terrein met een privé strand. Mari heeft 2 zoontjes waarvan de oudste bij haar tante woont. We zijn kwamen pas laat aan, rond 15uur, zijn even naar het strand geweest maar het was regenachtig. Ondanks dat hebben we ons prima vermaakt, lekker gezwommen e.d. Daarna bij haar tante gegeten en rond 19uur weer terug richting Panama City.
Echter rijden er geen bussen vanaf dat terrein richting het dorp vanwaar de bus vertrekt, dus we besloten we liften.
De eerste paar auto's reden voorbij, uiteindelijk stopte er een auto met 2 meiden en een jongen. We mochten mee. Ik vroeg aan Mari: vraag eens of ze niet toevallig ook naar Panama City gaan en ja hoor! Eerst even stoppen bij de supermarkt en drank inslaan, dat is normaal hier: met drank achter het stuur.
Het was erg gezellig in de auto, bijna in Panama City aangekomen nodigden ze ons uit om mee te gaan stappen. Dat deden we en het was enorm gezellig! Om 1 uur kwamen we dronken aan in het hostel.
Die avond ben ik mijn telefoon verloren, dus voor iedereen: Ik heb geen NL's telefoonnummer meer!!

Dat was het weer even voor nu. Tot 16 juni werk ik hier en op 17 juni gaan mijn reis beginnen! Ik blijf tot eind juni in Panama en ga ergens eind juni over de grens naar Costa Rica.

Zonnige groetjes vanuit Panama!


  • 29 Mei 2013 - 08:04

    Anita:

    Hoi Mirjam, Ben blij weer wat van je te horen en ik lees dat je je nog enorm vermaakt en volgens mij mega veel mensen leert kennen :) Succes en veel plezier weer! XXX

  • 29 Mei 2013 - 21:22

    Charly:

    He vakantieganger,
    Verlegen ben je niet, je doet je duim omhoog en stapt overal in.
    Al kan ik als moeder wel begrijpen dat je jouw moeder grijze haren bezorgd.
    Want wat zei je moeder altijd ? Niet bij vreemde mensen in de auto stappen;)
    Maar het brengt je wel op de leukste plekken!
    Het lijkt me fantastisch daar, geniet er maar van.
    De tijd gaat al veel te snel.
    Groetjes Charly

  • 01 Juni 2013 - 19:13

    Hoi Mirjam:

    Hey mirjam,
    wat een bijzondere avonturen maak je zo mee zeg en wat een lef!! Ik weet niet of ik zo een twee drie bij iemand durf in te stappen hehe.Klinkt in ieder geval allemaal erg gezellig en leuk.
    Heel veel plezier nog,have fun, nog ff doorwerken en dan kan je straks lekker ongestoord reizen toch??

    gr madelon


  • 03 Juni 2013 - 10:09

    Tante Arja:

    Lieve Mirjam,

    Fijn weer een verslag van je te ontvangen. Een geprinte versie gaat altijd via Hanne of mij mee naar oma, die het ook geweldig vindt ze te lezen.
    Wat ben je toch een avonturierster!! In Zuid-Amerika liften....ik doe/deed het in Nederland niet eens!!
    Geniet en pas goed op jezelf!!
    Liefs, ook van Joost, tante Arja.

  • 10 Juni 2013 - 13:39

    Eef:

    Hi Mirjam!!!

    Wat een avontuur. Maar doe mak aan met de drank ;-), helemaal als je telefoon verliest... Maar je hebt, als ik je verhalen zo lees, een mooie tijd! Leer je veel mensen kennen, het land, de cultuur en je doet een dosis ervaring en herinneringen op die niemand je meer ontneemt! Het is net of we er een beetje bij zijn... Hmmm in het begin heb ik je eerste verhaal gelezen en vervolgens de tweede en een paar keer bij je mams gecheckt hoe met je gaat. Nu, terwijl ik @home aan het werk ben, dacht ik moet even checken hoe het met Mirjam is! Gisteren op de verjaardag van Timo nog over je gehad ;-)?! En ik wil je dit zeggen: Wat ben ik trots op je! GENIETSE!
    Veel lieve groeten van ons,
    DDE

  • 14 Juni 2013 - 14:46

    Bep De Lange:

    Hoi Mirjam,
    Even geen tijd gehad om je te volgen,maar nu ff bijgelezen.
    je bakt ze wel bruin he, stevig baantje,maar ook nog de kans om de bloemetjes buiten te zetten.
    Mijn nieuwe leven buiten het Haga is ook avontuurlijk.
    als "kraamhulp' al bij mensen van allerlei nationaliteiten gewerkt, zeer divers,erg leuk.
    Het buro is wat minder,slecht georganiseerd,dus of ik er nog lang blijf,weet ik niet.
    Nou joh, veel plezier, over 2 dagen ben je weer 'vrij' begrijp ik,dus veel plezier en bak ze niet al te bruin.
    groetjes, Bep de Lange

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 16766

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: