Costa Rica en Nicaragua - Reisverslag uit Big Corn Island, Nicaragua van Mirjam - WaarBenJij.nu Costa Rica en Nicaragua - Reisverslag uit Big Corn Island, Nicaragua van Mirjam - WaarBenJij.nu

Costa Rica en Nicaragua

Door: mirjam24

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

24 Juli 2013 | Nicaragua, Big Corn Island

Alweer een maandje verder en ondertussen in in Nicaragua.
De laatste week in Panama ben ik in Boquete geweest. Een koffietour gedaan. Super interessant, nooit eerder nagedacht over hoe koffie groei t of word gemaakt.
Een andere dag zijn we naar diverse verborgen watervallen, mini-canyons en natuurlijk warmwaterbronnen geweest. Heerlijke dag! Die avond was een BBQ in het hostel.
Op vrijdag 5 juli vertrok ik met de bus naar Costa Rica. 10uur en 5 bussen later kwam ik aan in Uvita. Een mooi kustplaatsje in Costa Rica. De dag erna had ik een duikdagje. Echt enorm de moeite waard!
We voeren zo’n anderhalf uur met de boot. Daarna 2 prachtige duiken, ik heb diverse rifhaaien gezien, mega pijlstaartroggen van zo’n 2m bij 2m, ‘balloonfishes’, en veel meer mooie dingen.
Enorm genoten!
De volgende dag een dagje strand, het was heerlijk weer tot zo’n 4uur, daarna begon het enorm te regenen. We hebben vanuit de hangmat een filmpje gekeken, heel vervelend!!;)
Op 8/7 wilde ik richting Manuel Antonio, een frans stel die ik in het hostel had ontmoet, hadden een huurauto en gingen dezelfde kant op. Ze boden me aan om mee te rijden. Ideaal, gratis en een stuk sneller!!
Manuel Antonio staat bekend om zijn ‘national parque’. Om 7uur stonden we op, we hebben zo’n 4 uur gewandeld en echt prachtige dingen gezien. Enorm veel diveriteit qua flora en fauna. 2 verschillende soorten apen, krokodil, luiaarden, diverse insecten, etc. We werden bekogeld door de apen met kokosnoten. (Volgens de locals mochten we niet klagen aangezien ze regelmatig met poep of sperma (?) gooien!!!)
’s Middags nam ik de bus naar San José. Ik kwam ’s avonds aan in het hostel, ik vertelde dat ik de volgende dag graag naar Tortugero wilde en ze vertelden me over een tour.
Het klonk erg verleidelijk en ik besloot voor iets meer luxe te gaan en het er even van te nemen.
De volgende morgen, op 10 juli, werd ik om 6uur opgehaald. Na een tocht van 3uur met de auto stapten we over op een boot. Dit was meteen onze eerste tour. We waren in totaal met zijn 7-en.
We zagen wat apen en diverse vogels e.d. Prachtig mooi!
Eenmaal aangekomen in ons 4-sterren hotel, kregen we de sleutel, de mogelijkheid tot opfrissen en vervolgens lunch. Na de lunch hadden we 2uur vrije tijd, voor mijn kamer was het zwembad, dus plons!! Het was heerlijk weer, de zon scheen, genieten!!
Om 14uur hadden we een tour door het dorp. Helaas regende het, dus hebben we vooral van winkel naar winkel gerend. ’s Avonds had ik een schildpaddentour geboekt. Momenteel is het schildpaddenseizoen, wat inhoudt dat de mega schildpadden ’s nachts op het strand komen om hun eieren te leggen. Ik mocht er getuige van zijn. Ik zag een schildpad van zo’n 1,5m, ik stond er op nog geen meter vandaag en kon zien hoe ze haar eieren legde in het zand. Vervolgens gooide ze het nest vol met zand en schuifelde terug de zee in. Het geheel duurde ongeveer een uur.
De volgende ochtend hadden we een tour met de boot en vervolgens een tour door de jungle. Tot slot liepen we nog even over het strand en kon je precies zien waar de schildpadden het water waren uitgekomen, waar het nest was en waar ze terug het water waren ingegaan. Supergaaf!!
Na de lunch vertrokken we weer richting San Jose.
Op 12 juli ben ik naar vulkaan Poas geweest. Prachtig uitzicht!
We waren rond 12uur wel uitgewandeld, maar de bus ging pas om 14.30uur terug. We (2 andere meiden en ik) besloten te liften en belanden in een auto met een Amerikaan met zijn prive-gids. We mochten mee naar de La Paz watervallen. We gingen mee, hadden een geweldige middag. De gids legde alles super duidelijk uit en nam voor alles de tijd. Aan het eind van de middag zette hij ons af voor het hostel.
13 juli niet veel gedaan, behalve ’s avonds een kroegentocht. Een stel jongelui uit San Jose organiseert deze tour, combineert 5 verschillende kroegen met een stukje geschiedenis van de stad. Erg geslaagd!
Op 14 juli ben ik met de bus naar Nicaragua vertrokken. Costa Rica is prachtig, maar helaas veel te duur!! Sinds ik in Nicaragua ben, ben ik op Isla de Ometepe geweest. Een eiland met 2 vulkanen. Op de boot heb ik een meisje uit Amerika leren kennen en een jongen uit Mexico. Tot aan vandaag reis ik met hen. Ik heb één van de 2 vulkanen beklommen. Helaas eenmaal boven aangekomen was het zo mistig, dat je niks zag. Maar ondanks dat gaf het een voldaan gevoel. Verder paardgereden, motorgereden, watervallen bewonderd en in een natuurlijk zwembad gezwommen. Afgelopen vrijdag door naar Granada aangezien we een vliegticket hadden voor zaterdag naar de Corn Islands.
Eenmaal aangekomen op de Corn islands, hebben we de eerste 3 dagen vooral regen gehad. Op zondag zou er een baseball wedstrijd plaatsvinden tussen Managua en Costa Coribe, maar door de regen werd het steeds uitgesteld. We hebben bijna heel zondag en maandag in het stadion doorgebracht. Elke keer werd er gezegd: we gaan zo beginnen. Maar dan begon het weer te regenen. Gisteren en vandaag hebben ze uiteindelijk gespeeld, super leuk om eens mee te maken.
Vanmiddag hardgelopen op blote voeten en slippers en zo’n 20km gefietst (had zin om iets te doen), aangezien de zon eindelijk scheen!!
Morgen duiken en hopelijk blijft het droog, dan kunnen we naar het strand.
Volgende week in Granada op zoek naar vrijwilligerswerk hier in Nicaragua, ben erg benieuwd, hoop hier iets te kunnen betekenen. Het is een erg arm land.
Ik hou jullie op de hoogte!

  • 24 Juli 2013 - 09:25

    Jef:

    Mooi verhaal, topper!

    Geniet van je tijd daar.

    We moeten snel weer even skypen!

    Gr. Jefta

  • 24 Juli 2013 - 09:45

    Pa:

    Mirjam, Mirjam, wat een belevenissen, onvoorstelbaar wat je zoal meemaakt.
    zoals die grote schildpad, dat je het hele proces meemaakt op nog geen meter afstand, wauw, dat kennen we eigenlijk alleen van de tv.
    ik ben blij voor je dat je deze keer geen negatieve ervaringen meldt en dat alles goed gaat, met jou en tijdens de geplande reizen.
    prachtig, prachtig, wat jij allemaal meemaakt .... het lijkt me overbodig om te schrijven Mirjam, geniet ervan, want dat blijkt wel uit je verslag, wat je natuurgetrouw weergeeft, zoals je het hebt ervaren.

    blijf allert en blijf voorzichtig, alhoewel ik alle vertrouwen heb in jouw planning en zelfstandigheid !!

    heel veel plezier Mirjam.
    Pa.

  • 24 Juli 2013 - 10:01

    Sharon:

    Hey Mirjam,
    Heerlijk hoor al die verhalen. Sommige dingen kan ik me nauwelijks voorstellen, behalve van tv natuurlijk! Super gaaf ook het verhaal over de schildpadden!!! Je bent duidelijk aan het genieten :-). Kijk nu alweer uit naar het volgende verslag.
    Dikke kus & veel plezier,
    Sharon

  • 24 Juli 2013 - 20:59

    Carlyn:

    Wat een gave verhalen!! Volop aan t genieten dus :D.
    Have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Big Corn Island

Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 16774

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: