Wow! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mirjam - WaarBenJij.nu Wow! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mirjam - WaarBenJij.nu

Wow!

Door: mirjam24

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 April 2013 | Panama, Panama-stad

Zo, daar ben ik weer. Vanuit een hangmat dit verslag.

Anderhalve week geleden schreef ik dat ik naar de San Blas eilanden zou gaan. Voor diegene die op google heeft gekeken: google liegt niet!
Het was een droom. De rit ernaartoe was iets minder, 2 uur door de jungle met een 4x4 jeep, scherpe bocht naar rechts, scherpe bocht naar links. Stijl omhoog en weer omlaag. Vervolgens een half uurtje in een soort van speedboot, maakte alles weer goed. Hier een klein eilandje, daar een kleine zandvlakte met 1 palmboom, etc.
Aangekomen op eiland Senidup, werd het nog beter. In 4 minuten had je rondje om het eilandje gelopen, wit strand, blauwe zee en palmbomen. Er wonen een paar Kuna indianen, waar je dan te gast bent. Natuurlijk hebben ze het eiland zo aangepast dat ook de verwende Europeaan lekker op de pot kan zitten enz. Maar verder is het heel onrealistisch.
Net aangekomen besloten we meteen 2 nachten te blijven i.p.v. 1. We werden we uitgenodigd voor een tour naar 2 andere eilanden. De eerste kan je eigenlijk geen eiland noemen, het was een zandvlakte een halve meter onder water met enorm veel zeesterren. Daar werd ons uitgelegd hoe we zo'n zeester moesten vasthouden en hebben we even gesnorkeld.
Het tweede eiland was Isla Pera, weer een eiland met wit strand, blauwe zee en palmbomen. Echter het unieke aan dit eiland was het wrak wat vlakbij is gezonken. Prachtig om te snorkelen, mooie vissen, mooi koraal!
Uiteindelijk terug op 'ons' eiland, hebben we nog even heerlijk gezwommen, in de hangmat gehangen of op het strand.
Eenmaal donker was de lucht kraakhelder, hebben Mariana (meisje uit Argentinië met wie ik samen naar San Blas ben gegaan) en ik op het strand gelegen en naar de sterren gekeken, allebei een vallende ster gezien en natuurlijk een wens gedaan :D
Om 22uur stopte de stroom ermee en zijn we maar naar bed gegaan.
De volgende dag heerlijk genoten: op het strand of in de hangmat gelegen, gezwommen en gesnorkeld.
De volgende morgen, zondagochtend vertrokken we weer terug richting hostel. Rond 12uur waren we in Panama city en zijn we nog even gaan shoppen.

Maandag mijn eerste spaanse les, pittig maar erg gezellig. 's middags en 's avonds werken in het hostel. Dat begin ik nu ook eindelijk onder de knie te krijgen. Het is nu zowaar leuk!
De rest van de week was eigenlijk een beetje hetzelfde, 's morgens spaanse les en daarna werken.

Zaterdag de 13e was ik vrij en ben ik naar het Metropolitan national park gegaan. Een klein tropisch regenwoud in Panama City. Je kunt diverse routes lopen, ik heb ze allemaal gedaan en was ong. 4uur aan de wandel. Maar het was meer dan de moeite waard. Prachtig! Ik heb prachtige planten/ bomen gezien, maar ook apen, diverse vogels en vlinders, een slang, salamanders, schildpadden en diverse insecten.

Zondag was een relax dag, mijn tablet heeft me in de steek gelaten en om jullie toch op de hoogte te houden, heb ik een kleine laptop gekocht.

En deze week weer 's morgens naar school en daarna werken.

Zoals jullie wel kunnen lezen geniet ik met volle teugen!

  • 17 April 2013 - 19:29

    Pa:

    geweldig Mirjam, wat een belevenis, wat je zoal niet tegenkomt/ziet/ervaart op zo'n reis, geweldig.
    (beter gezegd, wat je WEL tegen komt)
    met recht zeg je: genieten met volle teugen.
    wat zijn er toch prachtige plekken op deze aardbol, waarvan we het mooiste nog niet gezien hebben, maar jij Mirjam, ziet het wel, zand, zee en palmbomen en natuurlijk de heerlijke zon.
    (smeer je wel goed in he)

    nu begrijp ik waarom je ons zolang in spanning hebt gehouden, je was voluit aan het genieten.
    blij ben ik dat je het goed maakt.

    Pa.

  • 17 April 2013 - 19:43

    Anita:

    Hi Mirjam, jeetje meid ik geniet met volle teugen met je mee hoor, Wat een belevenis ongelooflijk. Je doet het zooooo goed ben trots op je! Ik hang aan je lippen.. uh pen....of uh laptopverslag :) Veel plezier en dikke zoen, ANITA

  • 17 April 2013 - 22:15

    Charly:

    He daar hoela girl,
    Op een onbewoond eiland, hangmat, zeesterren, indianen en palmbomen.
    Ik hoef me niet af te vragen of je het naar je zin hebt haha.
    Als ik het zo lees, ben ik er ook een klein beetje bij.
    Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur, veel plezier.
    Basta la fiesta groetjes Charly

  • 18 April 2013 - 04:44

    Chris:

    Ola,

    Wat mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.....
    Nu wordt het lange wachten volgens mij zeker beloond :-)

    Heel erg gaaf je belevenissen tot nu toe!!!
    Heb de San Blas eilanden ook opgezocht en inderdaad....... PARADIJS!!!!


    Lekker genieten en mooie dingen beleven

    Ciao Ciao XXX Chris

  • 18 April 2013 - 21:42

    Sharon:

    Hi Mirjam, wauw wauw wauw!!! Er zijn woorden te weinig om dit te beschrijven!!! Geweldig, echt super gaaf. En OMG die foto met de zeesterren...Heel veel plezier!!! xxx Sharon

  • 24 April 2013 - 15:54

    Carlyn:

    Heey Meid!
    Wat een gave foto's. Je bent terecht lekker aan het genieten. Ik ben weer erg benieuwd naar je nieuwe avonturen. Tot je nieuwe verslag:)

  • 28 April 2013 - 04:58

    Steef (beveiliging):

    Hallo Mirjam

    zo te lezen ben je heerlijk aan het genieten..
    ga lekker zo door....

    Groeten Steef

  • 02 Mei 2013 - 18:24

    Anita:

    ¡Hola! Come esta? Esta Bien? Jaja heb zelf ook paar keer Spaanse les gehad haha. Ik hb weer genoten van je verhaal lijkt wel een Bunty reclame haha Geniet weer! Veelliefs, Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 16772

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: