Hola, ¿Que tal? - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mirjam - WaarBenJij.nu Hola, ¿Que tal? - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mirjam - WaarBenJij.nu

Hola, ¿Que tal?

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

04 April 2013 | Panama, Panama-stad

Na drie dagen in Panama leek het me tijd voor m'n eerste verslag.

Op 1 april om 12.45uur ben ik in de trein gestapt in Deventer, na 3x overstappen en bijna 5 uur verder kwam ik aan op het vliegveld van Frankfurt.
Ik dacht: gauw inchecken, mijn tas kwijt en lekker een hapje eten. Echter stond de eerste tegenslag te wachten, want Condor Airlines wilde me niet aan boord laten voordat ik een ticket had aangeschaft om aan te tonen dat ik Panama weer zou verlaten. Dus een heleboel euro's armer kon ik uiteindelijk mijn tas kwijt en door de douane.
Na 10 uur vliegen kwamen we aan in Santo Domingo (dominicaanse republiek), we moesten het vliegtuig voor 3 uur verlaten en vervolgens vlogen we door naar Panama City. Daar werd ik opgepikt en naar het Hostel gebracht. De beveiliger bracht me naar de kamer. Vertelde verder niks en iedereen sliep nog. Ik stond echt een beetje rondjes te draaien, wilde dolgraag douchen en wat eten, maar aangezien iedereen nog lag te slapen kon ik niet veel.
Uiteindelijk heb ik lekker gedoucht, en een bak koffie gedronken. Ondertussen waren er meer mensen wakker en raakte ik aan de praat met een meisje uit Spanje en een meisje uit Argentinie.

Marianna, het meisje uit Argentinie nodigde me uit om met haar mee te gaan naar een bepaald deel in Panama City met diverse musea en monumenten e.d. We begonnen te lopen, vroegen onderweg 20 mensen, iedereen zei iets anders. Uiteindelijk toch maar in een bus gestapt en 2 uur later waren we er ongeveer. We hebben daar wat rondgehangen wat foto´s gemaakt en toen was het ook wel weer klaar, haha. Het was niet heel spannend. Volgens de locals een must see, maar als je het mij vraagt, niet!
Ik ging op tijd naar bed, ondanks dat ik relatief goed geslapen heb in het vliegtuig was ik moe.
De volgende dag spraken Marianna en ik om 7uur af om naar het Panama Kanaal te gaan. Ook dit was weer een heel avontuur om er te komen. Bus, bus, lopen. 2uur later waren we er. Het was interessant en zeker de moeite waard.
We moesten op tijd terug zijn i.v.m. eerste werkdag.
Het was super veel informatie, en ook echt niet leuk. Dan hebben ze net alles uitgelegd en dan krijg je een mail en weet je nog niet wat je moet doen.
Maarja, dat komt vanzelf wel.
Vandaag hadden Marianna en ik weer om 8 uur afgesproken om naar ' Panama Viejo Ruins' te gaan. We liepen er naartoe en dit was de eerste keer dat we ons doel bereikten binnen een uur!
Het was erg indrukwekkend om te zien en te lezen over de piraterij van toendertijd.

Nu mag ik weer aan het werk. Alhoewel werk, elke keer als iemand iets komt vragen, moet ik het weer vragen en als iemand iets mailt moet ook ik weer iets vragen, haha.
Dus dan maar lekker surfen op het internet en aanwezig zijn:D

Morgen ga ik voor 2 dagen naar de San Blas eilanden, samen met 3 meiden uit het hostel hier. Als het je niks zegt: googelen!!

Tot snel en veel liefs uit het veel te warme Panama!!

  • 04 April 2013 - 23:27

    Bonny:

    Wow mir! Wat een verhaal van je eerste paar dagen!! Hihi wat dacht je op het vliegveld daar gaat mijn avontuur?!
    Leuk om te lezen dat je wat mensen hebt leren kennen voel je, je niet zo eenzaam en kan je, je avonturen delen ;)
    Nou meis kijk uit naar je volgende verhalen!
    Have fun! XxX

  • 05 April 2013 - 11:19

    Tante Arja:

    Fijn om te lezen dat je op je bestemming bent aangekomen,Mirjam! Wat een onderneming is het geweest. Maar goed, je zocht het avontuur en je wordt op je wenken bediend als ik het zo lees. Geniet er maar van. Liefs van ons en een dikke kus van oma .

  • 05 April 2013 - 13:40

    Pa:

    Hoi Mirjam,

    ik sluit me aan bij de vorige schrijvers, want op die manier je reis beginnen is niet leuk !
    maar je bent een doortastende jongedame (wat ook wel blijkt) en dus ben je op je bestemming aangekomen.
    fijn ook dat je snel een paar andere dames hebt ontmoet om verdere plannen te bespreken en mee te reizen.
    ik ga zeker goochelen om te weten te komen, waar je zoal bent geweest en hoopt naartoe te gaan.

    geniet ervan en heel veel plezier Mirjam.
    ps hoe is de temperatuur daar ?
    ws veel beter dan hier, hier is het s'nachts nog steeds rond het vriespunt.
    Pa.

  • 05 April 2013 - 16:39

    Daniëlle:

    veel plezier op de San Blas eilanden. Veel mooie foto's maken en ons in het veel te koude Nederland lekker mee laten genieten.
    liefs.

  • 05 April 2013 - 16:54

    Douwe:

    Hey Buuf, het is leuk om zo van afstand je belevenissen te kunnen volgen. Ik wens je succes met alle vragen en kijk uit naar je volgende verslagje. Doe je best!!!!

  • 05 April 2013 - 17:08

    Sharon:

    Hi Mirjam,
    Jeetje zeg je bent er net en nu al een hoop beleefd !!! Geweldig om het zo te kunnen lezen :-) Super! Ik wens je ook veel plezier en hoop nog veel verhalen van je te lezen.
    xxx Sharon

  • 05 April 2013 - 18:05

    Anita:

    Oké dit was je eerste echte verslag en ik hang al aan je lippen :). Nu al veel beleefd jeetje Mirjam top. Ennuh niet zeuren over het warme weer he je weet na een paar dagen toch nog wel hoe koud het hier is hahaha Geniet van alle dingen die je tegenkomt en oja, wat voor werk heb je daar eigenlijk? Kussss, ANITA

  • 05 April 2013 - 18:26

    Simone:

    Hi meid,
    Leef nu al helemaal met je mee! Hoe zit het nu met dat ticket? Kan je hem nog omzetten, of ben je nu verplicht om op Eem bepaalde datum terug te vliegen? Inmiddels zit je denk ik op de san blas eilanden, heb gegoogled en ziet er gaaf uit. Have fun! Fijn dat je al een aantal meiden bent tegen gekomen! Toch erg gezellig! Have fun girl. En wacht met spanning je volgende verhaal af! Xx simone

  • 05 April 2013 - 20:44

    Maxime:

    Hey Mirjam!!
    Goed om te lezen dat je goed aangekomen bent. En gelijk de eerste dagen op avontuur! Goed bezig :-) Veel plezier nog daar :-) xx Maxime

  • 05 April 2013 - 22:53

    Agnes:

    haaai lieve mirjam wat geweldig dat je goed bent aangekomen,en zo leuk dat je leuk wordt opgevangen door de meiden,wnt ja meid je komt wel in een vreemd land terecht in je uppie en daar sta je dan zie het hlemaal voor me haha je moet maar zo denken de kop is er af en ga lekker genieten van al het mooie wat je daar gaat zien wat weer betreft zit je daar super hier viel gister nog sneeuw dus we zijn eigenlijk denk ik allemaal een beetje jaloers op je,nou lieverd geniet van alles om je heen maak mooie foto's en ik ga van je verhalen genieten veel liefs en knuf van je opgaande zonnetje agnes Xx adios

  • 07 April 2013 - 12:25

    Agnes Hofland:

    Heey lieve Mirjam,

    Met kloppend hart je verslag zitten lezen...Oh wat een avontuur ,die heenreis! Heerlijk dat je met de girls op stap gaat ! Daar doe je het uiteindelijk voor niet? Hier zo zijn gangetje. Werken en de lente komt er eindelijk aan. Sophie is zich aan het voorbereiden op het examen, ook spannend.Geniet van je avonturen en zie je verslagen tegemoet
    Lieve groet van Luc Sophie en Agnes

  • 13 April 2013 - 22:55

    Bepdelange:

    Zo,avonturierster, je maakt het wel weer bont hè, dat ze je gelijk willen laten beloven ook weer te vertrekken.Je hebt al weer een hoop beleefd.Hoe is het op die San Blas eilanden(nooit van gehoord, ja ja, ik ga googelen!!!)Het is er vast lekker warm,dus ben ik jaloers, hoewel het hier erop gaat lijken,dat de dikke wintertruien in de kast kunnen blijven.
    Ik heb vanavond een blog - leesavond, mijn 2 achternichtjes(2-ling) zitten op stage in respectievelijk
    Birmingham en Kenia, dus ik volg nu 3 totaal verschillende verhalen, oppassen dat ik ze niet door elkaar haal:-) Het Haga mist je nu al, ze halen steeds (neg)de krant, kunnen gewoon niet zonder jou en mij,ha,ha!!
    Groetjes en tot je volgende verhaal.
    Liefs, Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Mirjam

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 16767

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 15 September 2015

Tonga

26 Oktober 2014 - 14 Juli 2015

Nieuw-Zeeland

01 April 2013 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

03 Oktober 2014 - 30 November -0001

Borneo

Landen bezocht: